Optimering af forretningsmodel
Oplever du at få klager fra kunder, partnere eller medarbejdere? Eller opnår du ikke den forventede indtjening? Så er der højest sandsynligt noget i din forretningsmodel, der ikke er i balance.
For at levere et givent produkt eller service, er der behov for både at markedsføre det, sørge for partnerskaber eller intern kompetence der kan producere det, samt en teknologi der kan levere og fakturere det.
For at det sker, er der behov for dokumenterede arbejdsgange, så det er klart, hvorledes der samarbejdes og ikke mindst, hvordan vi forventer at tjene penge på det. Alle elementer skal være integreret og gensidigt styrke hinanden.
Små justeringer i et af områderne, som for eksempel ny teknologi, udskiftning af medarbejdere og dermed kompetence eller ændringer i omkostningsstruktur, kan bringe forretningsmodellen ud af balance og påvirke effektivitet, motivation og performance i en negativ retning.
Konsekvensen kan være faldende omsætning, medarbejderafgang og klager fra kunder og partnere.
Med udgangspunkt i den nyeste forskning fra blandt andet Harvard Business School, INSEAD & Kellogg School of Management, analyseres udfordringerne i perspektivet af jeres forretningsmodel. Hvis I ikke har en forretningsmodel, tegnes denne op. Oplæg til handlingsplan medfølger sammen med anbefaling til eksekvering.
Optimer effektiviteten allerede i dag
Kontakt Mette for en dialog om det samarbejde der skal til for, at du får optimeret effektiviteten i din virksomhed. Proces, plan og pris sættes i forhold til de ønsker, der er til leverancen og de elementer der er nødvendige for at komme godt i mål.
Hvad siger mine kunder?
Et lille udpluk af skønne udtalelser.