Om Nummelin
På basis af mine +20 år som forandringsleder stiftede jeg i 2015 konsulentfirmaet Nummelin. Med mine +20 år i store nationale og internationale C20 virksomheder, kender jeg transformationsdynamikker, -processer og udfordringer helt til bunds.
Jeg har en stærk uddannelse indenfor ledelse og processer, og har en holistisk tilgang til organisationsstyrkelse. Jeg har altid arbejdet med teams og organisationer i forandring, og har en særlig evne til at gennemskue processer og teamdynamikker – altid med ønsket om at skabe simple løsninger på komplicerede udfordringer.
Jeg har efterfølgende uddannet mig til personlig-og organisatorisk Coach & Mentor, og taget mange kurser indenfor forskellige ledelsesmæssige og psykologiske retninger. Dette sætter mig i stand til at gennemskue, hvilke aspekter, der blokerer for resultaterne – både på det personlige- og på det virksomhedsmæssige plan.
I mit arbejde med individet eller teams, bruger jeg ikke blot min coaching, men i høj grad også vejledning og rådgivning baseret på de nyeste teorier og modeller indenfor forretningsudvikling og ledelse.
Jeg fokuserer målrettet på de gode resultater, og bringer gerne mig selv og mine erfaringer i spil for at skabe de gode løsninger.
Faglig kompetence
Uddannelse
2022: Executive CBA, Strategy, Innovation & Growth
2021: Executive CBA, Digital, Leadership & Transformation
2015: Essentiel Coach & Mentor
2012: DSV Leadership
Certificeringer
- Managing Successful Programs, MSP
- SAFe Agilist
- PRINCE2
- Prosci Change Management Foundation
- GDPR Practitioner – Persondataforodningen
- Garuda Kompetence- & Fokus typologi værktøj v/ Garuda A/A
- ITIL v3 Foundation
Sprog
- Dansk – modersmål
- Engelsk – flydende
- Skandinavisk – Forståelse
- Tysk – Forståelse
Resultater
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (2020-2021)
Rolle: Stategisk lead
- Etablering og forankring af Applikationsporteføljestyringsfunktion, men direktionsgodkendt model for for systemtilstandsvurderinger og handleplaner samt afrapportering for de samfundskritiske systemtilstande
- Etablering og forankring af governance for Skatteministeriets Koncerns It-handlingsplan
- Departementsgodkendt governancemodel for prioriteringsboards (domæneboards)
Region Hovedstaden (2019)
Rolle: Management konsulent
- Opbygning af QA-funktion med afstemte snitflader
- Overdragelse af ledelsesgodkendt udkast til kvalitetssikrende udviklingsproces inkl. udkast til Implementeringsplan inkl. GAP-rapport
Ørsted, Customer Solutions B2B (2017-2019)
Rolle: Programleder
- Design- og implementering af operationelt setup med tilhørende organisation for nyt forretnings koncept ’Energy as a Service’ i Ørsted B2B forretning.
- Operating model godkendt og forankret på tværs af lande.
- Succesfuld idriftsættelse af 2 kunder
Carlsberg, Global business Services (2015-2017)
Rolle: Director Sales & Commercial
- Defineret, afstemt og implementeret generisk sæt af roller & ansvar i hele Operations organisationen
- Defineret, struktureret og implementeret Lederudviklings program 15 team ledere – fungerende ledelses mentor
- Udarbejdet og implementeret strategiske handlingsplaner for teamet – leveret 153% på tilknyttede KPI’er for 2015 & 2016.
- Medvirkende i strategisk kultur forandrings program, som fik startet en positiv forandrings proces
- Etableret agile procedure og rammer for håndtering af Carlsbergs digitale applikationer iht. support og udvikling samt transition fra projekt til drift.
- Stabilisering af Carlsbergs nye webshop-, Mobile- og digitale løsninger, efter tvunget idriftsættelse (kritiske deadlines resulterede i ufærdige løsninger).
- Nedbragt antal og løsningstid på Incidents med +10% på 1 år og leveret på Change Request jvf. aftalt design og pris.
DSV Group IT (2010-2013)
Rolle: Section Manager
- Turn-around af dysfunktionelt team til gode Performers, ved etablering af roller og ansvar samt mapning af kompetencer sammen med strategien.
- 100% opnåelse af strategiske mål gennem implementerede handleplaner og strukturerede KPI-rapporteringer.
- Besparelser opnået på leverandør- og sourcing partner kontrakt genforhandlinger samt udskiftninger.
- Transition fra en offshore partner til en anden
- Talent- og kompetence udvikling via personlige- og team mæssige handlingsplaner
- Dokumenterede og implementerede udviklings- og kvalitetssikringsprocedurer med generiske arbejdsgange og metoder der sikrede løsninger af høj kvalitet og rettidige leverancer.
- Gennemførelse af EDI opgradering og implementering af ny EDI platform samt migrering fra gammel platform
Netop Business Solutions A/S (2006-2009)
Rolle: Sr. Operations & Support Manager
- Globalisering og centralisering af kunde support team: konsolidering af 5 lokale support teams til et stort team for optimal udnyttelse af ressourcer og kompetencer
- Opbygning og ledelse af international kunde support og pre-sales organisation med back-office lokaliseret i Rumænien, men med team medlemmer i både DK, UK og USA
- Etablering af standard procedurer, arbejdsgange og dokumentation af samme
- Etablering af Løsnings Ejerskabs model af alle produktions systemer i flere niveauer
- Implementering af funktions adskillelse ifbm kvalitets- og stabilitets sikring på alle produktions systemer
- Ansvarlig for virtualiserings projekt for hele Netop’s produktions miljø
- Vedligehold af workflow processer og ressource styrings optimering jf. ITIL og LEAN på tværs af geografiske grænser.
- Signifikant reduktion af kunde klager
Søger du inspiration
Søger du inspiration til, hvordan du kan arbejde bedre med performanceoptimering, medarbejdermotivation, kultur og transformationsledelse, så læs mere på min blog.
Her vil du finde opslag med information om konkrete værktøjer og cases fra den virkelige verden
Hvad siger mine kunder?
Et lille udpluk af skønne udtalelser.